Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy znać prawa jakie nas dotyczą. Jeśli wyjazd jest tylko kilku dniowy nie stanowi on większego kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak praca jaką miałby wykonywać pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas obowiązywać. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te i inne przepisy powinny być znane każdemu kto potrzebuje wysłać pracownika do pracy w innym państwie należącym do Unii Europejskiej. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane bądź nie jesteśmy ich pewni wskazane jest zaczerpnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje czy seminaria które są planowane przez: dyrektywa 2014/67/UE Dzięki temu zdobędziemy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka ułatwi nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami warto dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.